Rusza modernizacja linii kolejowej E30
Dodano: 22 lutego 2018
Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia zapowiada lepsze podróże. Wymiana torów, urządzeń sterowania i sieci trakcyjnej oraz przebudowa stacji i przystanków, zwiększy bezpieczeństwo i komfort podróży.
Na stacji Jaworzno Szczakowa trwają prace związane z przebudową peronów (nr 2 i nr 3) i obiektów inżynieryjnych. Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewni przebudowywane przejście pod torami. Zostanie wyposażone w 2 windy (od strony miasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200 m wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dla podróżnych. Stacja w Jaworznie Szczakowej oraz przystanki osobowe w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Nowe i przebudowywane obiekty inżynieryjne
Na stacji w Jaworznie Szczakowej powstaje lokalne centrum sterowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka ( Jaworzno ) oraz w Balinie. Wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe.
Na stacji Jaworzno Ciężkowice postępuje budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu, a na przystanku Balin kładki dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 33 obiekty inżynieryjne, w tym 5 przepustów ekologicznych tworzących system przejść dla płazów.
Prace między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia ruszyły w czerwcu 2017 r.
Szybsza i sprawniejsza podróż do Krakowa
Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych na stacji Jaworzno Szczakowa oraz na przystankach osobowych w Jaworznie Ciężkowicach i w Balinie.
Zwiększy się także przepustowość linii a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 milionów złotych netto.
Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice –Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Czytaj również
- Kierowcy blokują Zieloną
- Karnety dla niepełnosprawnych
- Niepełnosprawni kibicują Unii
- Podniebne przestworza dla niepełnosprawnych
- Złoto dla Kucharczyk
- Niepełnosprawni grają w tenisa ziemnego
- Mniej barier w Urzędzie Gminy Powidz
- VII LO w Bydgoszczy w nowej odsłonie
- Szpital w Brzesku bardziej dostępny
- Ratownicy z Sosnowca w nowej siedzibie
- Klub seniora bez barier w Chełmie
- Odnowią świetlicę wiejską w Grodzisku
- REKLAMA | ANS – Uczelnia bez barier
- Ekopracownia w szkole we Wschowie
- Magistrat w Łęczycy bez barier