Dzisiaj jest 25 Stycznia 2022, Wtorek, imieniny obchodzą:

Znamy problemy niepełnosprawnych

Dodano: 18 kwietnia 2013

Z Bolesławem Poślednikiem, dyrektorem Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie, rozmawia Bartosz Szpurek

 

 

- Miejski Zakład Komunikacji w Lesznie dysponuje jednym z najmłodszych i najnowocześniejszych taborów w kraju. Mieszkańcy Leszna mogą jeździć niskopodłogowymi, wygodnymi Solarisami Urbino, które od wielu lat wożą pasażerów w Poznaniu i Warszawie…  

- Poza metropoliami, o których pan wspomniał, zakład komunikacji w Lesznie dysponuje taborem jedenastu nowoczesnych, klimatyzowanych autobusów niskopodłogowych. Najstarszy autobus liczy 2,5 roku. Porównując naszą bazę transportową, do taborów innych przewoźników – jest czym się pochwalić.

- Nowe autobusy są w pełni dostosowane do potrzeb osób, z różną niepełnosprawnością. Z jakich udogodnień osoby starsze i niepełnosprawne mogą korzystać?

- Obecnie dziewięćdziesiąt procent naszego taboru jest w pełni dostosowana do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnością. Nowe autobusy zostały wyposażone w opuszczane pochylnie dla wózków dziecięcych i inwalidzkich, układ niskopodłogowy umożliwia także bezproblemowe wejście do wnętrza pojazdów – osobom niewidomym, niedowidzącym i poruszającym się przy pomocy kul i chodzików. 

- Ile osób z niepełnosprawnością korzysta z waszych usług w skali miesiąca, roku kalendarzowego… Czy firma posiada aktualne dane statystyczne o usługach, z których korzystają niepełnosprawni mieszkańcy Leszna?

- Aktualnie takich danych nie posiadamy, ale już wkrótce przeprowadzimy badania, które pozwolą z dokładnością ustalić  ile osób niepełnosprawnych korzysta z naszych usług. Do obliczeń użyjemy bramek w autobusach, za pomocą których możemy oszacować – ile osób wsiadło i wysiadło na danym przystanku z autobusu.   

- Osoby nie tylko z niepełnosprawnością zwracają uwagę, że kierowcy zatrudnieni w zakładach komunikacji miejskiej bywają niesympatyczni, wręcz są wrogo ustosunkowani do pasażerów. W jaki sposób państwo pielęgnujecie swoje relacje z klientami?

- Wszystkich pasażerów traktujemy równo, z szacunkiem. Kierowcy zatrudnieni w Miejskim Zakładzie Komunikacji są życzliwi i wyrozumiali. Dobrze znamy problemy osób z niepełnosprawnością i wiemy, w jaki sposób należy im pomagać.  

- Jakie linie miejskie obsługują obecnie nowe Solarisy?

- Obecnie niemal wszystkie, za wyjątkiem linii: 4,11 i 12.

Czytaj również