Dzisiaj jest 20 Kwietnia 2024, Sobota, imieniny obchodzą:

Stacje w Łodzi i Żabieńcu bez barier

Dodano: 27 lipca 2021

Pasażerowie korzystają z nowego przejścia podziemnego wyposażonego w windy na stacji Zgierz oraz wind w odnowionym przejściu na stacji Łódź Żabieniec. Wygodne podróże z obu stacji zapewniają zmodernizowane perony. To efekt inwestycji na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz za 220 mln zł realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków budżetowych.

 

Nowe podziemne przejście w Zgierzu, które zastąpiło drogę w poziomie szyn umożliwia bezpieczniejszy i łatwiejszy dostęp do pociągów oraz lepszą komunikację między dwiema częściami miasta. Cztery windy ułatwiają obsługę szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, a także opiekunom z dziećmi w wózkach oraz podróżnym z ciężkim bagażem. Przejście wyposażono w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Większy poziom bezpieczeństwa zapewni monitoring.

Taki sam standard posiada przejście podziemne na stacji Łódź Żabieniec, w którym uruchomiono 2 windy.

Na stacji Zgierz podróżni mają do dyspozycji trzy perony, na Łodzi Żabieńcu – dwa, które zapewniają wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony są wyposażone w ławki i wiaty, mają jasne oświetlenie oraz czytelną informację pasażerską i oznakowanie.

Na peronach w Zgierzu pozostała do wykonania odbudowa peronów w miejscu zlikwidowanego przejścia w poziomie szyn. Roboty zaplanowano na przełomie lipca i sierpnia.

W Zgierzu i Żabieńcu zakończyła się przebudowa torów stacyjnych. Kontrolę nad sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem pociągów pasażerskich i towarowych na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Łęczyca zapewni nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu.

Wyższe i szersze wiadukty nad ul. Łódzką i ul. Długą w Zgierzu umożliwią lepszą komunikację drogową. Oba obiekty zyskały nowe przęsła, wzmocniono filary i przyczółki. Od 9 lipca między Łodzią Kaliską a Zgierzem składy jadą już dwoma zmodernizowanymi torami. Na przełomie lipca i sierpnia przewidziano szlifowanie szyn. Prowadzone będą prace wykończeniowe i okołotorowe.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz będzie uzyskany dzięki modernizacji 5 przejazdów kolejowo-drogowych. Po modernizacji pociągi pasażerskie na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz przyspieszą z 90 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Zadanie pn. „Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz od km 56,773 do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowej nr 16” zostanie zrealizowane do końca III kwartału 2021 roku. Wartość to 219 225 163,91 mln zł netto. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych.

Czytaj również