Mniej barier w Zachodniopomorskim
Dodano: 29 października 2020
Podróżni mogą już korzystać z wygodnych peronów na zachodniopomorskich stacjach i przystankach m.in. w Choszcznie i Szczecinie Zdunowie. To efekt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie z Poznania do Szczecina. Projekt za ponad 4 mld zł realizowany przy współfinansowaniu z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.
Perony w Starym Klukomiu, Choszcznie, Morzycy, Kolinie, Szczecinie Zdunowie i Reptowie są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości porusza się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnie wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy
Szybsze i bezpieczniejsze podróże
Na zachodniopomorskiej części trasy Szczecin – Poznań pociągi jeżdżą już nowym torem między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Wykonawca buduje konstrukcje nowych peronów w Dolicach, Mierzęcinie, Drawinach i Podleścu. W Stargardzie przebudowywany jest pierwszy z czterech wiaduktów. Obiekt zostanie poszerzony, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów będą chodniki oraz ścieżki. Modernizacja wiaduktów zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawi komunikację w mieście.
Na szlakach Drawiny – Bierzwnik, Słonice - Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Między Poznaniem a Szczecinem (ok. 190 km) podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na 32 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin. Poziom bezpieczeństwa zwiększa nowe urządzenia sterowania oraz lokalne centra terowania w Poznaniu i Stargardzie.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 roku. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
Czytaj również
- Kierowcy blokują Zieloną
- Karnety dla niepełnosprawnych
- Niepełnosprawni kibicują Unii
- Podniebne przestworza dla niepełnosprawnych
- Złoto dla Kucharczyk
- Niepełnosprawni grają w tenisa ziemnego
- Starostwo w Białej Podlaskiej bez barier
- Przedszkole bez barier w Lesznie
- Kolorowy plac zabaw w Kępnie
- ZPO w Policznie bardziej nowoczesny
- Opieka i rehabilitacja w Radziszowie
- Szpital w Limanowej bardziej dostępny
- REKLAMA | ANS – Uczelnia bez barier
- Całodobowe leczenie w nowej siedzibie
- Przedszkole bez barier w Łodzi